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¿Eran David y Jonatán Amantes Homosexuales?
Tenemos el caso en la Biblia de David con Jonatán dónde aparece que los dos fueran homosexuales. Y normalmente los homosexuales usan 1 Samuel 17; 14; 18:1-4; 18:17-19; 19:1 – 7; 20:1-42; 20:20- 34; 23:15-23, como pruebas.
1 Samuel 18: 1- 4 dice, “Aconteció que cuando David acabó de hablar con Saúl, el alma de Jonatán quedó ligada con la de David, y lo amó Jonatán como a sí mismo. Aquel día Saúl tomó consigo a David y no lo dejó volver a casa de su padre. Hizo Jonatán un pacto con David, porque lo amaba como a sí mismo. Se quitó Jonatán el manto que llevaba y se lo dio a David, así como otras ropas suyas, su espada, su arco y su cinturón.” (1)
Ahora, mirando este texto no sería correcto decir que David sólo era un homosexual porque estaba casado con 8 esposas y 10 concubinas (1 Samuel 3:2-5). Este texto fue antes de conocer a Jonatán. Además la Biblia cuenta la historia sexual entre David y Betsabé en 2 Samuel 11:1 a 12:25. Entonces no sería sólo un homosexual sino un bisexual.
Pero la verdad es que era solamente un heterosexual. La interpretación tradicional ha sido que los textos usados solamente expresan una relación platónica. Vamos a ver esto con las pruebas siguientes:
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En Cantar de los Cantares solamente presenta la heterosexualidad y sanciona la heterosexualidad y no la homosexualidad.
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Proverbios está en contra de la homosexualidad – Proverbios 6:16-19; 13:20.
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El matrimonio judío y su casamiento era un evento publico y es relación que se ve entre David y Jonatan no estaba visto en un matrimonio judío. No era normal.
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La Biblia y sus autores NO esconden ciertas cosas desagradables. Un ejemplo muy claro de esto es la relación que David tuvo con Betsabé. (2 Samuel 11:1 a 12:25)
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Relaciones sexuales con el mismo sexo no eran aceptables en esta época. (2)
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The removal of the robe by Jonatan is seen as a ceremonial act following the precedent of Aaron, of whom God commanded, “And strip Aaron of his garments, and put them upon Eleazar his son”, in transference of the office of the former upon the latter. In like manner, Jonathan would be symbolically and prophetically transferring the kingship of himself (as the normal heir) to David, which would come to pass.
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The mention of “nakedness” in 1 Samuel 20:30 could be interpreted to convey a negative sexual nuance, it is related to Jonathan’s mother Ahinoam rather than Jonathan (“to the shame of the nakedness of your mother”). Jon Levenson and Baruch Halpern suggest that the phrase suggests “David’s theft of Saul’s wife”, and that the verse supports the construction that Ahinoam, the wife of Saul is the same Ahinoam who became David’s wife.
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The description in 2 Samuel 1:26 of the “love” (Hebrew: “ahava”) between David and Jonathan that is greater than the “love of women” should be understood in light of the two earlier mentions of “love” (ahava) between David and Jonathan where it is described not as love for a romantic partner but love for self (“he loved him as his own soul,” 1 Sam 18:3; 20:17).
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The phrase “David has found grace in Jonathan’s eyes,” mentioned above, is not normally a reference to romantic or physical attraction, since in 45 of the 46 other occurrences it refers to finding grace either in the eyes of God, of a ruler or wealthy landowner, of a close relative, of the father of a potential bride, or of a nation.(Génesis 6:8; 18:3; 19:19; Exodo 33:12, 13, 16, 17; 34:9; Números 11:11, 15; Jueces 6:17; 2 Samuel 15:25; Proverbios 3:4; Genesis 39:4; 39:21; 47:25; 50:4; Numbers 32:5; Ruth 2:2, 10, 13; 1 Samuel 1:18; 16:22; 20:29; 25:8; 27:5; 2 Samuel 14:22; 16:4; 1 Reyes 11:29; Ester 5:2, 8; 7:3; 8:5; Génesis 30:27; 32:6; 33:8, 10, 15; 47:29; 1 Samuel 20:29; Génesis 34:11; 1 Reyes 11:19).
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The grammatical and social difficulties are pointed out in respect to 1 Samuel 18:21, as well as the marked difference in the Bible between sensual kissing (as in Song of Songs) and the cultural kiss of Near Eastern culture whether in greeting or as expression of deep affection between friends and family (as found throughout the Old and New Testaments). The strong emotive language expressed by David towards Jonathan is also argued to be akin to that of platonic expressions in more expressive or pre-urban cultures. (3)
Conclusión
David y Jonatán eran muy buenos amigos y heterosexuales y no alreves.
Fuentes:
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“Welcoming But Not Affirming,” by Stanley J. Grenz.
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http://en.wikipedia.org/wiki/David_and_Jonathan, http://www.pleaseconvinceme.com/index/Were_David_and_Jonathan_Homosexual_Lovers
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